Ekonomi

Gıpta Kırtasiye talep toplamaya başladı

Türkiye’de defter, kırtasiye, ofis ve promosyon alanlarında üretim yapan Gıpta Ofis Kırtasiye ve Promosyon Ürünleri İmalat Sanayi, halka arz kapsamında talep toplamaya başladı.

Halka arz başvurusu onaylanan Gıpta Ofis Kırtasiye ve Promosyon Ürünleri İmalat Sanayi, 7 ve 8 Eylül tarihlerinde talep toplamaya devam edecek.

Halka arzın büyüklüğü ise 836 milyon TL.

Şirket, sermaye artırımı esasına göre 32 milyon hisse satacakken, hisseler bireysel yatırımcılara eşit olarak dağıtılacak. Şirketin halka arz fiyatı 20,9 lira olarak belirlenirken, toplam halka arz büyüklüğü ise 836 milyon lira oldu.

Gıpta Ofis Kırtasiye ve Promosyon İşleri İmalat Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Vecdet Fehmi Şendil, güçlü bir yapıya sahip olduklarını ve halka arza net aktif pozitif bilançoyla katıldıklarını belirtti.

Şendil, halka arz sürecinin şirketin kurumsallaşması yönünde büyük adımlar atmalarını sağladığını kaydederek, sürecin şirket adına hayırlı olacağını açıkladı.

40 yıl önce iki firmanın bir araya gelerek tek şirket haline geldiğini söyleyen Şendil, “Bugün Türkiye’de faaliyet gösteren bir firmayız. Merkezimiz Ankara’da. Sektörde tanınan bir firmayız. Biz esas olarak kağıt ürünleri üretiyoruz.”

Anaokulundan hayatın sonuna kadar sürecin her aşamasına hitap eden çalışmalar ürettiklerinin altını çizen Şendil, 2.000’e yakın stok koduna sahip defterleriyle Türkiye satış kanalı noktasında hemen hemen her seviyede olduklarını belirtti.

“Günde 50 bin dikişli ürün üretebiliyoruz”

Yıllık üretim kapasitesi noktasında 200-250 bin adet üretim yapabildiklerini kaydeden Şendil, “Günde 50 bin dikişli ürün üretebiliyoruz. Gün sayısına bakıldığında bu önemli bir kapasite. Kaç milyon derseniz.” Yılda toplam sattığımız ürünlerde sadece 40 milyona yakın defter sayılıyor. Satışımız var.” sözlerini kullandı.

Şirketin halka arz öncesinde bile paydaş kültüründen uzak olmadığını anlatan Şendil, 30 yıldır geniş ortaklık yapısını başarıyla sürdürdüklerini söyledi.

Halka arzdan elde edilen fon kurumsallaşmada kullanılacak

Halka arzdan elde edilecek fonu nasıl kullanacakları hakkında da bilgi veren Şendil, fonun büyük kısmının kurumsallaşma için kullanılacağını belirtti.

Şendil, şube liderliğine talip olduklarını belirterek şöyle konuştu:

“Halka arzın bizi ileriye taşıyacağını, kurumsal yapımızı artıracağını düşünüyoruz. Global marka olmaktan uluslararası marka olma hedefimiz var. Özellikle ürün kalitemiz konusunda çok ciddi araştırmalar yaptık. Avrupa pazarında, Amerika pazarında son yıllarda yaptığımız yenilikler noktasında burada rahatlıkla büyüyebiliriz. Neler gösterebileceğimizi görüyoruz.”

Şendil, 20’den fazla ülkeye ihracat yaptıklarını, Avrupa, Orta Doğu, Körfez ve Türk cumhuriyetlerine eser sattıklarını söyledi.

Şendil, halka arzın hem şirketin globalleşmesine hem de markanın yurt dışındaki temsilciliğinin artmasına katkı sağlamasını beklediklerini söyledi.

Üretim kapasitesi artırılacak

Halka arz gelirleriyle üretim kapasitelerini artıracaklarını kaydeden Şendil, şöyle konuştu:

“Kapasitemiz her geçen gün artıyor. Çünkü talebimiz artıyor, ihtiyaçlarımız artıyor, satışlarımız artıyor. Halka arzdan geleceğini düşündüğümüz gelirlerin yaklaşık yüzde 40-45’i elimizde, yeni makine yatırımımız var. , yeni bina yatırımı. Üretim maliyetlerimizi düşürmek için çatımızda da güneş enerji sistemleri (GES) var. Bir planımız var.”

Şendil sözlerini şöyle sürdürdü:

“Artık başka ortaklarımız da var. Onları bilgilendirecek, ona göre hareket edecek, çok daha dikkatli, çok daha verimli, çok daha pragmatik ve gerçek işler yapmaya başlayacak bir anlayışa sahip olacağız. Onun gayreti ve çalışması içerisindeyiz.” Sadece ortaklara satış yapıyoruz, yüzde 32’si doğrudan sermayemize artış olarak girecek. Dolayısıyla bu önemli bir rakam. Burada asıl önemli olan güçlü finansman yapımızı güçlendirebilecek yatırımları yapabilmektir.”

Avrupa ve ABD pazarında ciddi bir potansiyel gördüklerini vurgulayan Şendil, bu pazarlarda ülke adına rekabet ederek çok başarılı olacaklarına inandıklarını belirtti.

İtalya’da eserlerin Gıpta markasıyla satıldığını, son 3 yıldır önemli bir pazar araştırması ve saha analizi yaptıklarını anlatan Şendil, şöyle konuştu:

“Son 2 yıldır ihracatımız durmadı ama daha büyük atılımlar yapabileceğimiz bir hazırlık döneminden geçtik. Bu anlamda baktığımızda bugün mesela Gıpta markasıyla ürünler satılıyor. İtalya’da yani sanatın, yaratıcılığın ve modanın merkezi olan İtalya’da.Avrupa ülkeleri, Slovakya, Sırbistan, Hırvatistan, Macaristan, Yunanistan, Bulgaristan’da eserlerimiz satılıyor…. İsrail ile uzun süredir çalışıyoruz. 20-25 yıl, Kuveyt, Katar, Suudi Arabistan… Hem ihracatımızı artırarak, hem dünya markası olma yolunda adımlar atarak, hem de bu talepleri karşılamak için makine ve bina yatırımlarımızı tamamlayarak oradaki büyümeyi sağlayacağız.”

Şu anda BIST’te kırtasiye sektöründe faaliyet gösteren çok fazla firmanın bulunmadığını ifade eden Şendil, bu anlamda sektörün öncüsü olacaklarını ifade etti.

Şendil, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Tek umudumuz diğer şirketlerin gelmesi. Bizim segmentimizde bu noktaya gelebilecek güçlü şirketler var. Çünkü 85 milyon nüfusumuz var ve potansiyel olarak çok değerli bir jeopolitikamız var. Yani yola çıktığınızda Türkiye’den uçakla 2-2,5 saat uzaklıkta çok ciddi bir nüfus var.” Muhtemelen 50’ye yakın ülke var. Bunların hepsi bizim potansiyellerimiz. Türkiye’ye kırtasiye sektörü olarak baktığımızda bu ülkelerin çok ilerisindeyiz.”

Halka arzda talebin yoğun olmasını beklediklerini kaydeden Şendil, sözlerini şöyle tamamladı:

“Bu iyi bir şey. İnsanlar geliyor, bakıyor, inceliyor. Her şeye bakıyorlar. Aslında prospektüsler var. Bunların hepsi bizim için değerli. Biz hazırız, yoğun bir talep olacağını biliyoruz. Aslında Hazırlıklarımızı da ona göre yaptık, halka açılma süreci de bu döneme denk geldi, okulların açıldığı döneme denk geldi, bu da değerli bir şey ama bundan sonra gelecek talebe de hazırız. Ne yapacağız, ihracat noktasında hangi yeni alanlara gireceğiz diye planlarımız hazır. Mesela 2023’ün sonu, 2024’ün hızlı bir şekilde sonu” ABD’de bir şirket. Bu noktada Çin ve ABD’de ihracat potansiyeli olan firmaların Türkiye’de önünü açmak adına yaptığımız çok önemli bir çalışma var. Bu çalışmalarımızı büyük bir hızla sürdüreceğiz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu